ﺑﺴﻤﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ
ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﻜﺮد ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ در ﺳﺎل ١٣٩٧
* ﺗﻬﻴﻪ و ﺻﺪور ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎى ﺿﺮورى در راﺳﺘﺎى اﺟﺮاى ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎى ﻛﻠﻲ و آﺋﻴﻦﻧﺎﻣﻪ ﻣﺎﻟﻲ ﺷﻬﺮدارى ﺟﻬﺖ ﻣﻨﺎﻃﻖ، ادارات ﻛﻞ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎى واﺑﺴﺘﻪ.
* ﺗﻬﻴﻪ و ارﺳﺎل ﻣﻜﺎﺗﺒﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺷﺪه ﺟﻬﺖ ﻋﻀﻮﻳﺖ در ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﺗﺤﻮﻳﻞ و ﻣﻌﺎﻣﻼت واﺣﺪﻫﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ و ﺻﺪور اﺣﻜﺎم ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ.
* اﺧﺬ ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﻮردﻧﻴﺎز و رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ و اراﺋﻪ راﻫﻜﺎرﻫﺎى ﻻزم ﺟﻬﺖ رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﻣﻄﺮوﺣﻪ.
* ارﺳﺎل ﮔﺰارﺷﺎت و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد درﺧﻮاﺳﺖ ﺷﻮراى ﻣﺤﺘﺮم اﺳﻼﻣﻲ ﺷﻬﺮ شیراز و ﺣﻮزه ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﺎﻟﻲ و اقتصادی شهرداری شیراز
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺟﻠﺴﺎت ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮى و ﺗﺒﺎدل ﻧﻈﺮ ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﻣﺎﻟﻲ واﺣﺪﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮدارى شیراز در ﺻﻮرت ﻟﺰوم.
* رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﻛﻠﻴﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﻣﺜﺒﺘﻪ ﻣﺎﻟﻲ ﻗﺒﻞ و ﺑﻌﺪ از ﺧﺮج ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺣﺴﺎب در دﻓﺎﺗﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﺘﻘﺮ در واﺣﺪﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮدارى شیراز و ﻣﻤﻴﺰﻳﻦ ﻣﺎﻟﻲ.
* اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب، ﻣﻌﺮﻓﻲ و ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮى و ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻲ ﻧﻴﺮوى اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻮردﻧﻴﺎز.
*اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب، ﻣﻌﺮﻓﻲ و ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮى و ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻲ ﻧﻴﺮوى اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻮردﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻌﺎون ﻣﺎﻟﻲ اﻗﺘﺼﺎد ﺷﻬﺮى ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﮔﺮدﻳﺪهاﻧﺪ.
* ﺗﺸﻜﻴﻞ دوره آﻣﻮزﺷﻲ آﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و اﻣﻮر ذﻳﺤﺴﺎﺑﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ﺟﻬﺖ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺣﻮزه ﻣﻌﺎوﻧﺖ ذﻳﺤﺴﺎﺑﻲ.
* اخذ گزارشات ماهیانه جهت مدیریت هزینه از ذیحسابان واحدهای مختلف ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺷﻬﺮدارى ﺟﻬﺖ ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﻳﻲ و ﭘﺮﻫﻴﺰ از اﺳﺮاف و ﺗﺒﺬﻳﺮ و ﻧﻈﺎرت و ﻛﻨﺘﺮل ﺑﺮ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎى ﺧﺮﻳﺪ ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻟﻮازم ادارى و ...
* ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺼﺮف در ﺳﺎﻟﺠﺎرى ﻣﻘﺮر ﮔﺮدﻳﺪ در ﭘﺎﻧﺰدﻫﻢ ﻫﺮ ﻣﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻣﻮﺟﻮدى ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس دﻓﺎﺗﺮ و ﻣﻮﺟﻮدى ﺑﺎﻧﻚ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺤﻀﺎر ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﺎﻟﻲ و اﻗﺘﺼﺎد ارﺳﺎل ﮔﺮدﻳﺪ.
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﻛﻠﻴﻪ ذﻳﺤﺴﺎﺑﺎن ﻣﻨﺎﻃﻖ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ی تابعه به صورت ماهیانه .
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﻤﻴﺘﻪ ﻣﺸﻮرﺗﻲ ذﻳﺤﺴﺎﺑﻲ ﺟﻬﺖ رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻞ ﭘﺮوﻧﺪه ﻣﻮﺟﻮد ذﻳﺤﺴﺎﺑﺎن در ﻣﻨﺎﻃﻖ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ.
* تشکیل ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﺑﺎﻧﻚ ﺷﻬﺮ در ﺧﺼﻮص ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﺮﺗﺒﻂ در ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ.
* تشکیل ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎران مجموعه های مختلف شهرداری ﺟﻬﺖ بررسی و رفع ﻣﺸﻜﻞ آﻧﺎن.
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﻤﻴﺘﻪ دﻳﻮن و ﭘﺎﻳﺶ بدهی های شهرداری در جهت تدوین راهکارهای میریت آنها .
* ﺷﺮﻛﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎ و ﺗﻠﻔﻴﻖ و ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ.
* ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻣﺸﻜﻞ ﭘﺮداﺧﺖ ﻋﻮارض رﺳﺘﻮران و ارزش افزوده رستوران های طرف قرارداد خدمات رفاهی.
· رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ اﺳﻨﺎد واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ ﻛﻪ اﻋﺘﺒﺎراﺗﺸﺎن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ در اﻳﻦ اداره ﻧﮕﻬﺪارى ﻣﻲﺷﻮد ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺜﺎل اﺳﻨﺎد ﻣﺜﺒﺘﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺘﻬﺎى برنامه ریزی، ﻣﺎﻟﻲ و اﻗﺘﺼﺎد ﺷﻬﺮى، ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ، اداراتﻛﻞ دﻓﺘﺮ ﺷﻬﺮدار شیراز، ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ، ﻣﺠﺎﻣﻊ، ﺣﻘﻮﻗﻲ، ﺗﺪوﻳﻦ و ﻗﻮاﻧﻴﻦ، اﻳﺜﺎرﮔﺮان، رﻓﺎه، ﺗﺸﺨﻴﺺ و وﺻﻮل درآﻣﺪ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰى و ﻛﻨﺘﺮل ﻋﻤﻠﻜﺮد، ﺑﻮدﺟﻪ، ﻣﺮﻛﺰ ارﺗﺒﺎﻃﺎت و اﻣﻮر ﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻞ، ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺴﻴﺞ ﺷﻬﺮدارى، ﻣﺮﻛﺰ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎى دﻳﻨﻲ.
رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﻗﺮاردادﻫﺎى ﻣﻨﻌﻘﺪه ﺗﻮﺳﻂ واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ ﻛﻪ اﻋﺘﺒﺎراﺗﺸﺎن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ در اﻳﻦ ادارهﻛﻞ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.
رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﻟﻴﺴﺘﻬﺎى ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﻳﺎ و ﭘﺎداش ﻛﺎرﻛﻨﺎن رﺳﻤﻲ و ﻗﺮاردادى ﺧﺪﻣﺎت ادارى ﺷﻬﺮ، و ﻛﺴﻮرات ﻣﺘﻌﻠﻘﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞﻫﺎى ﺻﺎدره ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺰاﻳﺎى ﻏﻴﺮﻣﺴﺘﻤﺮ از ﻗﺒﻴﻞ اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺎر، اﻳﺎم ﺗﻌﻄﻴﻞ، ﺷﺒﻜﺎرى و ...
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﭘﺮداﺧﺖ ﭘﺎداش ﺳﻨﻮات ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﭘﺮداﺧﺖﻫﺎى اﻧﺠﺎم ﺷﺪه از ﻣﺤﻞ اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺎده ١٦ و ردﻳﻒ ﻳﻚ و ﭼﻬﺎر ﻣﺎده ١٧ ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺪارک ارﺳﺎﻟﻲ و اﻧﻄﺒﺎق ﻣﺪارک ﺑﺎ ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎى ﺻﺎدره.
رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ اﺟﺮاﺋﻴﻪﻫﺎى ﺻﺎدره از ادارات دارائی و بیمه تامین اجتماعی و تشکیل جلسه با آنها جهت رفع مشکلات مطروحه و بررسی حسابهای فی مابین.
رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﻛﻨﺘﺮل اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ﻣﻨﺎﻃﻖ و واﺣﺪﻫﺎ ﺑﺎﺑﺖ اﺳﺘﺮداد ﻋﻮارض ﻣﺆدﻳﺎن، رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﭘﺮداﺧﺖ ﺗﻨﺨﻮاهﮔﺮدانﻫﺎ و وارﻳﺰ اﺳﻨﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺗﻨﺨﻮاهﮔﺮدان و ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎى ﺻﺎدره.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺎداﺷﻬﺎى ﭘﺮداﺧﺘﻲ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﻘﺪى و ﺑﻦ ﺷﻬﺮوﻧﺪ ﻳﺎ رﻓﺎه.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﺣﻮاﻟﻪﻫﺎى ﺻﺎدره از ﻣﺤﻞ ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻏﻴﺮﻧﻘﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ و ارﺳﺎل ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن اﻣﻼک.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﻟﻴﺴﺘﻬﺎى ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖاﻟﺠﻠﺴﺎت و ﺣﻖاﻟﺰﺣﻤﻪﻫﺎى ﭘﺮداﺧﺘﻲ.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﻛﻨﺘﺮل ﻣﺪارک ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺟﺮاى اﺣﻜﺎم ﻗﻀﺎﻳﻲ و ﻣﺤﻜﻮﻣﻴﺖﻫﺎى ﺷﻬﺮدارى و ﻳﺎ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺷﻬﺮدارى.
رﺳﻴﺪﮔﻲ و ﺑﺮرﺳﻲ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺣﺼﻮل اﻃﻤﻴﻨﺎن از ﺻﺤﺖ، اﺻﺎﻟﺖ و ﻛﻔﺎﻳﺖ اﻣﻀﺎﻫﺎى ﻣﺠﺎز ﺑﺮ روى ﻫﺮ ﻳﻚ از اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک و ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻛﻠﻴﻪ اﺳﻨﺎد ﻫﺰﻳﻨﻪ و ﭘﺮداﺧﺘﻬﺎ.
ﻧﻈﺎرت و ﻛﻨﺘﺮل و ﻧﮕﻬﺪارى ﺣﺴﺎﺑﻬﺎ، درﻳﺎﻓﺖ و ﭘﺮداﺧﺖ و ﻣﻮﺟﻮدﻳﻬﺎى ﻧﻘﺪى و ﺗﻨﺨﻮاهﮔﺮداﻧﻬﺎ.
ﺗﻌﺎﻣﻞ و اراﺋﻪ راﻫﻜﺎر ﺑﻪ واﺣﺪﻫﺎى ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ ﺟﻬﺖ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻓﺮآﻳﻨﺪ اﻧﺠﺎم ﻛﺎرﻫﺎ.
اﻧﺠﺎم ﻣﻜﺎﺗﺒﺎت ﻻزم در راﺳﺘﺎى رﻓﻊ اﻳﺮادات و ﻧﻮاﻗﺺ ﻣﻮﺟﻮد و ﺗﻜﻤﻴﻞ اﺳﻨﺎد ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات ﺟﺎرى.
تشکیل کارگروه های تخصصی با موضوعیت مدیریت هزینه ، حسابداری تعهدی ، بهبود فرآیندهای مالی و چارت تشکیلاتی و نظام GFS.
نظارت و کنترل در ارائه تفریغ بودجه ماهیانه حسب ماده 73 قانون شهرداری ها
پیگیری و نظارت در جهت تهیه مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی
پیگیری و نظارت در جهت تبصره 7 ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 92 تا 97
واحد ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﺴﺎبﻫﺎ
* ﺗﻬﻴﻪ ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ
* ﺗﻬﻴﻪ اﺳﻨﺎد ﺣﺴﺎﺑﺪارى ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﺪه.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرﺗﻬﺎى ﻣﺎﻟﻲ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺳﺎﻻﻧﻪ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش دﻳﻮن ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻣﻮاﻓﻘﺘﻨﺎﻣﻪ و ﮔﻮاﻫﻲ اﻧﺠﺎم ﻛﺎر ارﺳﺎﻟﻲ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرﺗﺠﻠﺴﺎت ﺗﻄﺒﻴﻖ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ ﺑﺼﻮرت ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه و رﻓﻊ ﻣﻐﺎﻳﺮﺗﻬﺎى ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ ﻣﺸﺨﺺ و رﻓﻊ ﻣﻐﺎﻳﺮت دﻓﺎﺗﺮ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرﺗﺠﻠﺴﺎت ﺗﻄﺒﻴﻖ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﻃﻖ 11 ﮔﺎﻧﻪ و سازمانهای تابعه ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه در ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﻲ ﻣﺸﺨﺺ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﻻزم ﺟﻬﺖ اراﺋﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﺎن ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺷﻮراى اﺳﻼﻣﻲ ﺷﻬﺮ شیراز.
* ﺗﻬﻴﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﻻزم ﺟﻬﺖ اراﺋﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﺎن داﺧﻠﻲ (ادارهﻛﻞ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ).
* ﺗﻄﺒﻴﻖ درﺧﻮاﺳﺖ وﺟﻪ ﺻﺎدره ﺑﺎ اﺳﻨﺎد ﺣﺴﺎﺑﺪارى.
* ﺗﻄﺒﻴﻖ ﺳﻴﺴﺘﻢ درآﻣﺪ ﺑﺎ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﺴﺎﺑﺪارى.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ اﺟﺮاﺋﻴﻪﻫﺎ و ﺑﺮداﺷﺘﻬﺎى ﻗﻀﺎﺋﻲ ﺳﻨﻮاﺗﻲ ﺟﻬﺖ ﻛﺎرﺳﺎزى در دﻓﺎﺗﺮ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ و اﻣﻮال.
* ﺗﻄﺒﻴﻖ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺗﺴﻬﻴﻼت ﺳﻨﻮاﺗﻲ و ﺟﺎرى و ﺛﺒﺖ آن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻌﻬﺪى در دﻓﺎﺗﺮ.
* جمع آوری اطلاعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای شهرداری شیراز و تجمیع و ارسال آن به سازمان امور مالیاتی کشور.
* پیگیری و استعلام جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی و دریافت مبالغ جهت ارایه اظهارنامه مالیاتی.
* تشکیل جلسه با تمامی سازمان های تابعه و حوزه های زیر مجموعه جهت شناسایی درآمدهای خارج از اساسنامه و وظایف شهرداری در جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی .
* تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر اساس درآمدهای خارج از اساسنامه و وظایف شهرداری.
* ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﺴﻮﻳﻪ اوراق ﺧﺰاﻧﻪ.
* ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد اوراق ﻣﺸﺎرﻛﺖﻫﺎ در دﻓﺎﺗﺮ اﺻﻠﻲ و ﻓﺮﺿﻲ.
* ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺑﺪﻫﻲ از ﻣﺤﻞ ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬارى و اﻧﺘﻘﺎل آن ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬارى واﺣﺪﻫﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى و وﺻﻮل ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺟﺎرى اﻋﻢ از ﺗﻨﺨﻮاهﮔﺮداﻧﻬﺎ، ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى درﻳﺎﻓﺘﻨﻲ، ﻋﻠﻲاﻟﺤﺴﺎﺑﻬﺎ، ﭘﻴﺶ ﭘﺮداﺧﺘﻬﺎ، واﻣﻬﺎ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد از ﻛﻠﻴﻪ واﺣﺪﻫﺎى ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* اراﺋﻪ و ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻧﻤﻮدن ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﺎﻳﮕﺎﻧﻲ اﺳﻨﺎد ﺣﺴﺎﺑﺪارى.
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارﺷﺎت درﺧﻮاﺳﺘﻲ ﻣﺪﻳﺮان ارﺷﺪ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﺑﺎﺑﺖ اﺳﺘﻌﻼم ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ از ﺳﭙﺮده و وداﻳﻊ ﭘﺮداﺧﺘﻨﻲ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺴﻦ اﻧﺠﺎم ﻛﺎر، ﺑﻴﻤﻪ ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺣﺴﻦ اﻧﺠﺎم ﺗﻌﻬﺪات ﺷﺮﻛﺖ در ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت.
* ﺗﺸﺨﻴﺺ اﺷﺘﺒﺎﻫﺎت اﺳﻨﺎد ﺻﺎدره و ﺻﺪور اﺳﻨﺎد اﺻﻼﺣﻲ در دﻓﺎﺗﺮ.
* ﺗﺎﺋﻴﺪﻳﻪ ﻋﺪم ﺑﺪﻫﻜﺎرى و ﺗﺴﻮﻳﻪ ﺣﺴﺎب ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ، ﻗﺮاردادى و...
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﺑﺎﺑﺖ اﺳﺘﻌﻼم اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ از ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎى دوﻟﺘﻲ (داراﺋﻲ، دادﮔﺴﺘﺮى، ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، وزارت ﻧﻴﺮو و ﺷﻬﺮدارﻳﻬﺎ).
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﺑﺎﺑﺖ ﺗﺎﺋﻴﺪﻫﺎى ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ.
* ﺻﺪور اﻋﻼﻣﻴﻪ ﺑﺪﻫﻲ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ﺑﺼﻮرت ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺑﺎﺑﺖ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﻲ اﻋﻢ از ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﻳﺎ، ﺷﺎرژ ﻛﺎرت ﻣﺪﻳﺮان و ﮔﻮاﻫﻲ اﻧﺠﺎم ﻛﺎر و...
* ﭘﻴﮕﻴﺮى ﻣﺴﺘﻤﺮ و اﺧﺬ ﻣﻔﺎﺻﺎﺣﺴﺎب ﺑﺎﺑﺖ ﺑﺪﻫﻴﻬﺎى ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ و ﺑﺮوزآورى آن در ﺳﻄﺢ واﺣﺪﻫﺎى ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺗﻮﺳﻂ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺠﺎﻣﻊ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎرى ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ و واﺣﺪﻫﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ.
* ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ادارهﻛﻞ و ﺗﻬﻴﻪ ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎﻻﻧﻪ.
* رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اراﺋﻪ راﻫﻜﺎر ﺑﺎﺑﺖ ﻣﺸﻜﻼت ﻣﻮﺟﻮد در دﻓﺎﺗﺮ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺟﻬﺖ درﺧﻮاﺳﺘﻬﺎى ﻣﺮاﻛﺰ ﻧﻈﺎرﺗﻲ از ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎزرﺳﻲ ﻛﻞ ﻛﺸﻮر و...
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ وﻇﺎﻳﻒ ﻣﺤﻮﻟﻪ.
اداره ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد
١- ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق ﺣﺪود ١٣٠٠٠ ﻛﺎرﻣﻨﺪ رﺳﻤﻲ، قرارداری و شرکتی ﺷﻬﺮداری شیراز ﺑﻪ ﺷﺮح اﻗﺪاﻣﺎت ذﻳﻞ:
* ﭼﻚ و ﺗﺎﺋﻴﺪ اﺣﻜﺎم ﺻﺎدره از ﺳﻮى ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ در ﻛﺎرﺗﺎﺑﻞ ﺷﻤﺎره ١ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺎرﺗﺎﺑﻞ اﺣﻜﺎم ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد ﻛﺎرﻛﻨﺎن (ﺗﻤﺎﻣﻲ اﺣﻜﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺷﺮوع اﺟﺮاى اﺻﻠﻲ آﻧﻬﺎ، اوﻟﻴﻦ روز ﻣﺎه ﺟﺎرى ﺑﺎﺷﺪ و اﺣﻜﺎﻣﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺮﺧﺼﻲ ﺑﺪون ﺣﻘﻮق ﻛﻪ ﻧﻴﺎز اﺳﺖ ﺗﺎرﻳﺦ اﺟﺮاى آﻧﻬﺎ ﺑﻪ اوﻟﻴﻦ روز ﻣﺎه ﺟﺎرى ﺑﺮﮔﺮدد).
* ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و ﺗﺎﺋﻴﺪ اﺣﻜﺎم .
* ﭘﺮداﺧﺖ و ﺛﺒﺖ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﻣﻌﻮﻗﻪ ﺣﻜﻤﻲ.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى ﻛﺎرﻛﺮد ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن رﺳﻤﻲ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* اﻋﻤﺎل ﻧﺎﻣﻪﻫﺎى ﺻﺎدره از ﺳﻮى اداراتﻛﻞ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ و ارزﺷﻴﺎﺑﻲ در ﺧﺼﻮص ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎى ﻣﻌﻮﻗﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و ﭼﻚ ﻣﺎﻟﻴﺎت و ﻛﺴﻮرات ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺻﻮرت دﺳﺘﻲ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ اﻳﺮادات ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﻲ.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى و ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﻣﺄﻣﻮرﻳﺖ ﻃﺒﻖ اﺣﻜﺎم ﺻﺎدره از ﺳﻮى ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﻟﻴﺴﺖ دﺳﺘﻲ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن، ﻣﺄﻣﻮرﻳﻦ ﺑﺪون ﺣﻔﻆ ﭘﺴﺖ و ﻛﺎرﻛﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ دﻟﻴﻠﻲ ﻛﺎرﻛﺮد آﻧﻬﺎ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وارد ﻧﺸﺪه اﺳﺖ.
* ﭘﺮداﺧﺖ اﻳﺎب و ذﻫﺎب و آﺑﻮﻧﻤﺎن ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻃﺒﻖ ﻟﻴﺴﺖ ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ادارهﻛﻞ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ و اﻋﻤﺎل در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* ﻓﻌﺎﻟﺴﺎزى و ﻳﺎ ﻏﻴﺮ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎزى آﻳﺘﻢ ٣% ﭘﺲاﻧﺪاز ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻃﺒﻖ ﻟﻴﺴﺖ ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ادارهﻛﻞ رﻓﺎه در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* اﻋﻤﺎل ﻛﺴﻮرات ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ﻗﻮه ﻗﻀﺎﺋﻴﻪ و ﺑﺎﻧﻚﻫﺎ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* اﻋﻤﺎل ﻛﺴﻮرات ﺻﻨﺪوق ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻃﺒﻖ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎى ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* اﻋﻤﺎل ﻛﺴﻮرات ﺑﻴﻤﻪ درﻣﺎن ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻃﺒﻖ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎى ارﺳﺎﻟﻲ از ﺳﻮى ادارهﻛﻞ رﻓﺎه در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى ﺗﺴﻮﻳﻪ ﺑﺪﻫﻜﺎرى و ﭘﺮداﺧﺖ ﺳﻨﻮات ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﻛﺎرﻛﻨﺎن.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﻋﻴﺪى ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﭘﺎداش ٦ ﻣﺎﻫﻪ اول و دوم ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ.
٢- ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارﺷﺎت از روﻧﺪ اﺟﺮای اﻣﻮر در اداره ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد ﺑﻪ ﺷﺮح اﻗﺪاﻣﺎت ذﻳﻞ:
* ﺗﻬﻴﻪ ﻟﻴﺴﺖﻫﺎى ﺣﻖاﻟﺰﺣﻤﻪ اﺋﻤﻪ ﺟﻤﺎﻋﺎت، ﻣﺸﺎورﻳﻦ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺠﺎﻣﻊ و ﻣﺤﺎﻓﻈﻴﻦ ﺷﻬﺮدار شیراز.
* ﺗﻬﻴﻪ ﻟﻴﺴﺖﻫﺎى ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺖ ﻣﺪﻳﺮان ﺷﻬﺮدارى، ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ و ﺷﺮﻛﺖﻫﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﻟﻴﺴﺖ و اﻋﻤﺎل ﺣﻖاﻟﺠﻠﺴﻪ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻣﺎدهﻫﺎى ٥، ٧٧، ٣٨ و ١٠٠.
* اﻋﻤﺎل آﺑﻮﻧﻤﺎن ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺳﺎﻣﻦ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻟﻴﺴﺖﻫﺎى ارﺳﺎﻟﻲ از ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ و اﻣﻮر ﻣﻨﺎﻃﻖ.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرت وﺿﻌﻴﺖ ﺣﻘﻮق ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻃﺒﻖ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎى درﺧﻮاﺳﺘﻲ.
٣- اﻋﻤﺎل ﻛﺴﻮرات ﺑﻴﻤﻪ ﺑﻪ ﺷﺮح ذﻳﻞ:
* ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺒﺎﻟﻎ ﻛﺴﻮرات ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﻫﺮ ﻣﺎه، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ »ﺧﻼﺻﻪ وﺿﻌﻴﺖ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ و دﻳﺴﻜﺖ ﺑﻴﻤﻪ« و ﺛﺒﺖ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻓﺎﻳﻨﺎﻧﺲ ﺟﻬﺖ درﺧﻮاﺳﺖ وﺟﻪ.
* ﺗﺤﻮﻳﻞ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭼﻜﻬﺎى ﻛﺴﻮرات ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ (ﺟﺎرى و ﻣﻌﻮق) و ﺗﺤﻮﻳﻞ آن ﺑﻪ ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.
* ارﺳﺎل دﻳﺴﻜﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﺟﺎرى ﻫﺮ ﻣﺎه.
* ﺗﻨﻈﻴﻢ و اﺻﻼح دﻳﺴﻜﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﻣﻌﻮق ﺑﻪ ﺗﻔﻜﻴﻚ ﻫﺮ ﻣﺎه.
* رﻓﻊ و رﺟﻮع ﻣﺸﻜﻼت ﺑﻴﻤﻪاى ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ و ﭘﻴﮕﻴﺮى از ﺷﻌﺒﺎت ٧ و ٢١ ﺗﺄﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز.
٤- اﻗﺪاﻣﺎت ﺷﺎﺧﺺ:
* ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن رﺳﻤﻲ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻟﻴﺴﺖﻫﺎى دﺳﺘﻲ، ﺣﻖاﻟﺠﻠﺴﻪ، ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺖ، ﺣﻖاﻟﺰﺣﻤﻪ، ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﺳﻨﻮات ﺧﺪﻣﺖ، اﻳﺎب و ذﻫﺎب، ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه و... ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻴﺴﺘﻤﻲ از اﺑﺘﺪاى ﺳﺎل ١٣٩٦.
* درﺧﻮاﺳﺖ وﺟﻪ و اﻋﺘﺒﺎرات ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه از اﺑﺘﺪاى ﺳﺎل ١٣٩٦.
* ﺻﺪور ﮔﻮاﻫﻲ ﻛﺴﺮ از ﺣﻘﻮق و ﺿﻤﺎﻧﺖ از ﺗﻴﺮﻣﺎه ﺳﺎل ١٣٩٦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻴﺴﺘﻤﻲ.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﻋﻴﺪى ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﭘﺎداش ٦ ﻣﺎﻫﻪ اول و دوم ﭘﺮﺳﻨﻞ رﺳﻤﻲ.
* ﭘﺮداﺧﺖ ﺑﻬﺮه ورى ﻛﺎرﻛﻨﺎن در ﭘﺎﻳﺎن ﺳﺎل.
اداره ﺗﻨﻈﻴﻢ اﺳﻨﺎد
* ﺗﻨﻈﻴﻢ و ﺻﺪور ﺳﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد 86078 ﻓﻘﺮه ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎن اﺳﻔﻨﺪ در کل مجموعه شهرداری .
* ﭘﻴﮕﻴﺮى ﺻﻮرﺗﺤﺴﺎب ﺑﺎﻧﻚ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺟﻬﺖ ﺻﺪور ﺳﻨﺪ.
* ﺻﺪور درﺧﻮاﺳﺖ وﺟﻪ ﻧﻘﺪ/ ﻏﻴﺮﻧﻘﺪ ﺑﺎﺑﺖ ﮔﻮاﻫﻲ اﻧﺠﺎم ﻛﺎر ﺟﻬﺖ ﻛﺴﺮ از ﺑﺪﻫﻲ و ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺳﻨﺪ.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى دﺳﺘﻮر درﻳﺎﻓﺖﻫﺎى ﺻﺎدره از ادارهﻛﻞ درآﻣﺪ ﺑﺼﻮرت ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ.
اداره اﻋﺘﺒﺎرات
* ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ، ﻛﻨﺘﺮل، ﺗﺄﻣﻴﻦ و ﺛﺒﺖ اﻋﺘﺒﺎرات واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺳﺎزﻣﺎن و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎى ﺗﺎﺑﻌﻪ ﻛﻪ در ﺣﺪود ٦٥% اﻋﺘﺒﺎرات ﺷﻬﺮدارى شیراز را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.
* ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺎ ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲ ﭘﺮداﺧﺖ ﺷﺪه ﺟﻬﺖ راﻫﺒﺮى ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮدﺟﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺘﻌﺪد ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ در راﺳﺘﺎى ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﻋﺘﺒﺎرات واﺣﺪﻫﺎ.
* اﺻﻼﺣﻴﻪ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ، ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ و واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى.
* ﺗﺄﻣﻴﻦ اﻋﺘﺒﺎرات ردﻳﻒﻫﺎى ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮزهﻫﺎى ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ.
* ﻫﻤﻜﺎرى ﺑﺎ ادارهﻛﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ در ﺧﺼﻮص ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻨﻈﻴﻢ ﭘﻴﺶﻧﻮﻳﺲ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ادارهﻛﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﻋﺘﺒﺎرات.
* ﺛﺒﺖ و ﻧﮕﻬﺪارى اﻋﺘﺒﺎرات ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﺼﻮب اﺑﻼﻏﻲ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﻫﻤﻜﺎرى ﺑﺎ ادارهﻛﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ در ﺧﺼﻮص اﻋﻤﺎل ﻣﺎده ٢٨ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* اراﺋﻪ ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺒﺼﺮهﻫﺎ، ﻫﺮ ٦ ﻣﺎه ﻳﻜﺒﺎر ﺟﻬﺖ اراﺋﻪ ﺑﻪ ﺷﻮراى اﺳﻼﻣﻲ ﺷﻬﺮ شیراز.
١- ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎبﻫﺎى ﺳﺎﻻﻧﻪ:
* ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺎرﺑﺮگ ﻛﻨﺘﺮﻟﻲ و اﻧﺠﺎم ﻛﻨﺘﺮلﻫﺎى ﻻزم ﺟﻬﺖ ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎب واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﺎت ﻛﻤﻴﺘﻪ و ﻛﺎرﮔﺮوه ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎبﻫﺎ.
* ﻫﻤﻜﺎرى ﺑﺎ ادارهﻛﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ در ﺧﺼﻮص اﺻﻼﺣﻴﻪ و اﻋﻤﺎل ﻣﺎده ٢٨.
* ﭘﻴﮕﻴﺮى در ﺧﺼﻮص ﺗﻄﺒﻴﻖ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎن اﻣﻼک (ﻛﺎرﮔﺰاران ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﻴﺮﻧﻘﺪ) و ﺳﺎزﻣﺎن ﻋﻤﺮاﻧﻲ ﻣﻨﺎﻃﻖ در زﻣﺎن ﺑﺴﺘﻦ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎ.
٢- ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ، ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ و ﺗﻔﺮﻳﻎ ﺑﻮدﺟﻪ:
* ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻨﺎﻃﻖ و واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى ﺷﻬﺮدارى شیراز از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ و ﺑﺮﮔﺰارى ﻛﺎرﮔﺎه ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ.
* ﺑﺮرﺳﻲ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ و اراﺋﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮس ﺷﻮراى ﺷﻬﺮ.
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺟﻠﺴﺎت در ﺧﺼﻮص آﻣﺎدهﺳﺎزى ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮس ﺷﻮرا در ﺧﺼﻮص ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ.
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﺎرﮔﺮوه ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﻫﺎى ﮔﺰارﺷﺎت ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺗﻠﻔﻴﻖ و ﺗﻔﺮﻳﻎ ﻣﺘﺸﻜﻞ از ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎن ﻣﻨﺎﻃﻖ و واﺣﺪﻫﺎ و اداراتﻛﻞ و ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎى ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺑﻨﺪﻫﺎى ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ.
* ﻫﻤﻜﺎرى در ﺧﺼﻮص ﺗﻬﻴﻪ ﺗﻔﺮﻳﻎ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ آن.
* ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺘﺎﺑﭽﻪ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ (ﻣﺠﻠﺪ ﻫﻤﺮاه ﺗﻔﺮﻳﻎ ﺑﻮدﺟﻪ).
* ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺗﻔﺮﻳﻎ ﺑﻮدﺟﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺑﻪ دﺑﻴﺮى ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﺎن ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺷﻮراى اﺳﻼﻣﻲ ﺷﻬﺮ شیراز.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ و درج در ﭘﺮﺗﺎل ﺷﻬﺮدارى شیراز.
٣- دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞﻫﺎ و ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ:
* اﺑﻼغ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻣﻮر ﻣﺸﺎرﻛﺖﻫﺎ ﺑﺎ اﻣﻀﺎء ﻣﻌﺎون ﻣﺤﺘﺮم ﻣﺎﻟﻲ و اﻗﺘﺼﺎد ﺷﻬﺮى ﺷﻬﺮدارى شیراز ﺑﻪ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ.
* اﺑﻼغ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺤﻮه ﺛﺒﺖ درآﻣﺪ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ 11 ﮔﺎﻧﻪ.
* کلیه ابلاغها سال 97 آورده شود
٤- ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺎﻟﻲ:
* ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﺎت ﻛﺎرﮔﺮوه ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮﺳﻌﻪ و ارﺗﻘﺎى ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺬﻛﻮر.
* اﻳﺠﺎد ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎن ﻓﻨﺎورى اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در ﺧﺼﻮص اﻧﺠﺎم ﺗﻐﻴﻴﺮات ﻛﻠﻲ در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺎﻟﻲ، اﻳﺠﺎد ﮔﺰارﺷﺎت ﺟﺪﻳﺪ و ﻣﻮردﻧﻴﺎز ﻛﺎرﺑﺮان واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ و رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼت ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺬﻛﻮر.
* ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﻮاﻻت ﺗﺨﺼﺼﻲ ﻛﺎرﻛﻨﺎن واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ در ﺧﺼﻮص ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺎﻟﻲ.
* ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺮ ﻛﺪﻳﻨﮓ ﺣﺴﺎﺑﺪارى در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺎﻟﻲ.
٥- ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارﺷﺎت:
* ﺗﻬﻴﻪ و ارﺳﺎل آﻣﺎر ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ و ٦ ﻣﺎﻫﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز در ﺟﻬﺖ رﻋﺎﻳﺖ ﻣﻔﺎد ﻣﻮاد ٧١ و ٧٩ ﻗﺎﻧﻮن ﺷﻬﺮدارى.
* اراﺋﻪ ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ ﻫﺮ ﻣﺎه.
* اراﺋﻪ ﮔﺰارﺷﺎت ﻫﻢاﻧﺪﻳﺸﻲ ﻣﻌﺎوﻧﻴﻦ ﻣﺎﻟﻲ و اﻗﺘﺼﺎد ﺷﻬﺮى ﻣﻨﺎﻃﻖ ٢٢ ﮔﺎﻧﻪ و واﺣﺪﻫﺎ.
٦- ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎى ﺟﺎرى دﻳﮕﺮ:
* ﻧﻈﺎرت ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻨﺎﻃﻖ 11 ﮔﺎﻧﻪ و واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى از ﻃﺮﻳﻖ ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺗﺮاز ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ.
* ﺑﺮوزرﺳﺎﻧﻲ ﮔﺰارش ﻣﻐﺎﻳﺮت ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻣﻨﺎﻃﻖ 11 ﮔﺎﻧﻪ و سازمان های زیر مجموعه.
* ﺑﺮﮔﺰارى ﻛﺎرﮔﺎه ﺗﻬﻴﻪ ﺻﻮرتﻫﺎى ﻣﺎﻟﻲ.
* ﺑﺮرﺳﻲ ﺣﺴﺎبﻫﺎى ﺑﺎﻧﻜﻲ راﻛﺪ ﺳﻨﻮاﺗﻲ ﻛﻠﻴﻪ واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ.
* ﺑﺮرﺳﻲ ﺣﺴﺎبﻫﺎى درﻳﺎﻓﺘﻨﻲ (ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺷﻬﺮدارى شیراز از اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ و ﺣﻘﻮﻗﻲ) ﻛﻠﻴﻪ واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ در راﺳﺘﺎى اﺣﻘﺎق ﺣﻘﻮق ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺑﺮرﺳﻲ ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد ﺗﺴﻮﻳﻪ ﺧﺰاﻧﻪ.
* ﺑﺮرﺳﻲ ﺛﺒﺖ و اﻋﻼم وﺻﻮل اﺳﻨﺎد ﺧﺰاﻧﻪ اﺳﻼﻣﻲ.
اداره انبار و اﻣﻮال
* اﻳﺠﺎد ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ اﺳﻜﻦ و ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻛﻠﻴﻪ زﻣﻴﻦ و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎنﻫﺎى ﺛﺒﺖ ﺷﺪه در زﻳﺮﺳﻴﺴﺘﻢ اﻣﻮال ﺑﻪ ﺿﻤﻴﻤﻪ ﮔﺮدش ﻫﺮ ﻳﻚ از داراﺋﻲﻫﺎى ﻣﻮﺻﻮف.
* اراﺋﻪ ﮔﺰارﺷﺎت ﺟﺎﺑﺠﺎﻳﻲ و ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل اﻣﻮال ﺑﻴﻦ واﺣﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪارى ﻣﺮﻛﺰى ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل در ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ.
* اﻋﻼم ﺣﺪود اﻣﻮال ﻣﻔﻘﻮدى، ﺳﺮﻗﺘﻲ، آﺗﺶ ﺳﻮزى از ﺳﻮى واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﻳﻲ و اﻧﺠﺎم ﻣﻜﺎﺗﺒﺎت ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و ﭘﻴﮕﻴﺮى ﺣﻘﻮق ﺷﻬﺮدارى شیراز.
* ﺑﺮرﺳﻲ و ﭘﻴﮕﻴﺮى اﻧﺒﺎرﮔﺮداﻧﻲ واﺣﺪﻫﺎى اﺟﺮاﺋﻲ.
* ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻜﺎﺗﺒﻪ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎن ﻓﻨﺎورى درﺧﺼﻮص ﺑﻴﺴﻴﻢﻫﺎى اﺳﻘﺎط واﺣﺪﻫﺎ.
* ﺗﻬﻴﻪ، ﺑﺮرﺳﻲ و ارﺳـﺎل ﮔﺰارﺷـﺎت ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ ﺟـﺪاول ﻫﺰﻳﻨـﻪ اﺳـﺘﻬﻼک ﺳـﺎﻟﻬﺎى ﻣـﺎﻟﻲ ١٣٩٧ ﺳﺮﻓﺼـﻞ ﺣﺴـﺎب داراﺋﻴﻬﺎى ﺛﺎﺑﺖ واﺣﺪ اﺟﺮاﺋﻲ.
* ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺗﻌـﺪاد ٣٠٠٠ ﻋـﺪد ﻛـﺪ ﻛـﺎﻻ (ﻣﺼـﺮﻓﻲ و ﻏﻴﺮﻣﺼـﺮﻓﻲ) در زﻳﺮﺳﻴﺴـﺘﻢ اﻣـﻮال ﺑـﺮاى ﻣﻨـﺎﻃﻖ، ﺳـﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ و اداراتﻛﻞ
* ﺛﺒﺖ ﺗﻌﺪا ٧٠٠ ﻗﻠﻢ ﻛﺎﻻ (٤٠٠ ﻗﻠﻢ ﺑﺎﺑﺖ ﺧﺮﻳﺪﻫﺎى ﺳﺎل ٩٧ و ٣٠٠ ﻗﻠﻢ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻨﻮات ﮔﺬﺷﺘﻪ) در زﻳﺮﺳﻴﺴـﺘﻢ اﻣﻮال ٢٥ واﺣﺪ اﺟﺮاﻳﻲ.
* اﻧﺠﺎم ﻋﻤﻠﻴﺎت درﻳﺎﻓﺖ وﺗﺤﻮﻳﻞ در زﻳﺮﺳﻴﺴﺘﻢ اﻣﻮال از واﺣﺪﻫﺎى دﻳﮕﺮ
* ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎ ﺟﻤﻌﺪاران ﺟﺪﻳﺪ ﻛﻠﻴﻪ واﺣﺪﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ادارهﻛﻞ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻜﺎﺗﺒﻪ ﻧﻤﻮدهاﻧـﺪ و اﻗـﺪاﻣﺎت ﻻزم ﭘـﺲ از ارﺳﺎل ﺻﻮرﺗﺠﻠﺴﻪ ﻣﻮﺟﻮدى اﻣﻮال.
* ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ در ﺧﺼﻮص اﻗﻼم ﻣﻔﻘﻮدى ﺑﻪ واﺣﺪﻫﺎى ﺳﺘﺎدى.
* ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻜﺎﺗﺒﻪ ﺑﺎ ﺣﺴﺎﺑﺪارى ﻣﺮﻛﺰى ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل در ﺣﺴﺎﺑﻬﺎى ﻓﻴﻤﺎﺑﻴﻦ.
* ﺗﻮﺳﻌﻪ و ارﺗﻘﺎء ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺮماﻓﺰارى اﻣﻮال در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﻣﺄﻣﻮر، ﺣﺮاﺳﺖ، ﺑﺎزرﺳﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺤﻮﻳﻞ اﻣﻮال و ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ از داراﺋﻴﻬﺎ.
* ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﺎت ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎن ﻓﻨﺎورى در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎء ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎى اﻣﻮال و اﻧﺒﺎر و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻮﺟﻮدى اﻣﻼک.
* ﺗﻬﻴﻪ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞﻫﺎى ﻧﺤﻮه ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ، ﺛﺒﺖ، ﻧﮕﻬﺪارى و ﺣﻔﻆ وﺣﺮاﺳﺖ از اﻣﻮال ﺷﻬﺮدارى شیراز اﻋﻢ از:
ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ ﻟﺰوم اﺧﺬ ﺗﺴﻮﻳﻪ ﺣﺴﺎب از ﺻﺎﺣﺐ ﺟﻤﻊ اﻣﻮال
ﻣﻤﻨﻮﻋﻴﺖ اﻫﺪا ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﻣﻮال ﺑﻪ ﺧﺎرج از ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺷﻬﺮدارى شیراز
ﭘﺮداﺧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻓﻴﺸﻬﺎى ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻗﺒﻮض ﻣﺼﺮﻓﻲ آب، ﺑﺮق، ﮔﺎز و ﺗﻠﻔﻦ از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻗﺒﻮض
ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻣﻼک اﺳﺘﻴﺠﺎرى و ﺗﺼﺮﻓﻲ در زﻳﺮﺳﻴﺴﺘﻢ اﻣﻮال
ﻧﺤﻮه ﺗﺤﻮﻳﻞ اﻣﻮال ﺑﻪ ﺳﺮاى ﻣﺤﻼت و اﺧﺬ ﺗﻀﺎﻣﻴﻦ ﻻزم